Min träningsblogg - Rund är också en form!

fredag 3 augusti 2012

Dagens tips - Blunda!

Säkert ingen som bor i västsverige som missade (eller i alla fall hörde) att det åskade rejält igår? Vi såg de mörka molnen dra in över stan på håll.

Då rusade mellansonen lite skrämt in (även om han inte är särskilt rädd för åska) och säger:
"- Mamma! Om man får blixten i ögonen, (*och pekade här väldigt intensivt på sina ögon*),
dör man!"


Haha! Ja, något sånt... Bäst att blunda nästa gång åskan går då. ;-)
Söta små liv.  ♥


12 som har tyckt till:

Unknown sa...

Haha, ja Theo och grannpojken är helt övertygade om att blixten slog ned i Theos hårbotten, det luktade till och med brännt om honom. Enligt samma tvärsäkra 6-åringar... ;-)

Kram

Anna sa...

Haha då ska jag blunda nästa gång det blir oväder! :)
Fast jag kan vara den enda i västsverige som missade åsksmällarna i natt. Alla på gymmet pratade om dom men jag har inte hört något alls. ;)
Kram

Anna Granström sa...

Åskande som fasen hos oss också. I Stockholm.

Nej, en blixt i ögat vill man sannerligen inte ha! Inte en snigel på ögat heller ;)

LillaTuss sa...

Har du fotat blixten? I så fall var det tur att kameraÖGAT tittade och inte du ;)

Susanne sa...

Ojjjdååå, ska blunda nästa gång det blixtrar hemma på min gata ;)

Fru Venus sa...

*fniss* Ingen åska hos oss!

madelein - sexbarnsmamma sa...

Hmm, min gubbe vräker med ur sig det där ibland medan jag tänker, va fasen när tusan skall han lära sig hur jag tänker. En del är tröga alltså ;)

kattiiiiss sa...

Åska är magiskt!
Det är ett vackert himlaspel... ja om det inte slår ner.
Ska absolut tänka på att blunda nästa gång ;-)

Kram K

Susjos sa...

Nä, det låter inge vidare...:)

Nett sa...

Haha, ja då måste jag ha blundat för jag såg ingenting.. Men jag sov halva dagen med ;)

Villa Frejas bokblogg sa...

Åska? Här hördes ingen åska!
Kram.

Åsa sa...

Jajjemen! Vi hade´t här me! Vi hade t.o.m vatten inne i växthuset. Som tur var slutade det lagon tills det var dags att dra sig in mot stan och festival :)