Min träningsblogg - Rund är också en form!

måndag 6 augusti 2012

Tänk att 18 månader kan gå så fort?!



Nyfödd liten sötis.


Ca 8 månader gammal och en glad skit!


Om två veckor idag, börjar lill-skiten på dagis. Det känns helt galet... Han är ju våran "lilla plutt". Även om de två äldre sönerna har börjat vid ca 15 månaders ålder och minstingen inte förrän vid 18 månader, känns det ändå oerhört tidigt. Konstigt hur allting är relativt... ;-)

Samtidigt har det hänt oerhört mycket över sommaren. Han kan (vill kunna...) mycket själv! Han härmar ALLT man säger. Han härmar allt man gör! Han är 1,5 år och säger: "Ki-ki" och rycket i blöjan när han har kissat, men vill sitta på toaletten och torka snoppen, som hans bröder gör när de har kissat. Han uppfattar sååå mycket, det märks verkligen.

Så dagis kommer nog fungera smärtfritt. (Hoppas jag). Han är en riktig tuffing och väldigt framåt. Det blir väl så med två äldre bröder... :-) 
Men det känns ändå lite jobbigt att liten har blivit så stor. 


14 som har tyckt till:

kattiiiiss sa...

Ja man har många fördelar med 2 (eller fler) äldre syskon. De lär sig fortare av allting och de tar för sig mer.
Det kommer att gå bra ska du se :-)
Jag var supernervig när Lukas skulle börja på förskolan men det gick bra. Han trivdes direkt och älskar att vara där nu.

Kram kram K

Åsa sa...

Ja, det är (var) lite tufft det där med dagisstart... det minns jag. Men det går säkert bra!

Anna sa...

Exakt samma sak reflekterade min syster över vars yngsta också ska börja hos dagmamma nu och hon ska återgå till jobbet.
18 månader går superfort!
Kram

Villa Frejas bokblogg sa...

Jag förstår precis känslan när liten blir stor och man inte riktigt hinner med. Samtidigt så skönt med den minsta som blir så självständig och trygg tack vare fina storasyskon.
Kram.

Ezter sa...

Man hinner aldrig med!

Hemma på våran gata sa...

Ja jag känner likadant när det var dags för Emil idag, och han är ju bara nr.2... kan tänka mig att 3:an känns ännu mindre när det är dags att lämna på dagis, det verkar vara så det funkar av nån anledning :/.
Men tänk vad kul han kommer tycka att det är att få hänga på storebrosorna till dagis :D, han kommer växa i sigsjälv jätte mycket tror jag :) Det kommer gå jätte bra:)
Kram på dig vännen!

Anonym sa...

Ja, gud vad tiden springer iväg!
Om du mot förmodan hittar ett knep att hålla kvar den så hör av dig!

Stor kram! <3

madelein - sexbarnsmamma sa...

Sötnosen!Grattis till dig och honom :-)

Nyckelpigan sa...

Ångesten är alltid jobbigast innan de börjar sedan brukar det gå finfint. Hade jag chansen skulle jag varit hemma hela tiden ens dem men de lär sig massor på dagis så det kommer gå finfint <3 Kram

...om bland annat... sa...

Åh, vilket fint kort på er.

Själv har jag också en liten lill-skit. Vips så vart han tjugotre år och nu tänker han flytta till storstaden för att plugga...

KaosJenny sa...

Grattis... mest till dig förstås (tycker alltid att man ska gratta föräldrar till små barn lite extra eftersom det är de som har burit och matat och haft sig ;-))... De där yngre brukar ha längtat en stund till dagis och eftersom de följt med och lämnat sen de satt i babyskydd brukar det gå bra :-) Kram

Susjos sa...

jo,tiden går alltid fort! Och han kommer att gilla dagis,helt klart :)

Camilla sa...

Ja..dom blir stora alldeles för fort.
Tänk dig mina småttingar då. Dom har hunnit att bli 15½ och 17 år.
Kram!

Jess sa...

Tiden går fort och plötsligt har de blivit så stora!
Det kommer gå bra på dagis! Har man storebrosor brukar det gå ännu bättre!